Hvorfor sette bort tjenesten?

Det å sette bort deler av virksomheten til andre er et strategisk valg som bør tas av ledelsen i en bedrift. Grunnene til at man ønsker å sette bort deler av virksomheten kan være mange, men det typiske er gjerne at man vil fokusere på kjernevirksomhet, behov for annen/mer kompetanse og/eller et ønske om å spare kostnader.

I noen tilfeller innebærer outsourcing at man inngår en langsiktig partnerskapsavtale med et selskap, med mål om at man i samarbeid utvikler og forbedrer prosesser og produkter. Med dette i tankene må man huske på at outsourcing både har fordeler og ulemper som må vurderes. Typisk kan dette være:

Fordeler:

  • Tilgang til ressurser og kompetanse
  • Fokus på egen kjernevirksomhet
  • Lavere produksjonskostnad
  • Tilgang til nye markedet / vekst
  • Forbedret tjenestekvalitet
  • Fleksibel leveranse

Ulemper:

  • Ukjent servicekvalitet
  • Mister kontroll
  • Språkproblemer
  • Manglende kompetanse om bedriften
  • Juridisk risiko

Så hvorfor velger mange å tjenesteutsette smarthus til INTIN?

Akkurat det er det mange grunner til, men de som oftest går igjen er ønske om å fokusere på kjernevirksomheten, raskere leveranse, benytte en ekspert og fleksibilitet. Både fleksibilitet i det at de kan bruke samtlige montører til å utføre arbeide ute i boligen, men også det at det ikke er noen kostnader knyttet til dette før kjøpet bekreftet av kunde. Det å kunne effektivisere driften og likevel ha tilgang til nøkkelkompetanse på smarthusprodukt, kompetanse om nye produkt og kompatibilitet, elbillading og markedsføring knyttet til smarthusleveranser gir våre samarbeidspartnere et fortrinn i dagens konkurransemarked.

Noe for deg?

Dersom du lurer på om dette kan være noe for deg, så tar vi gjerne en uforpliktende prat og gir deg innsikt i hva vi gjør og hvordan vi arbeider. Vårt ønske er å være din samarbeidspartner på smarthus, slik at du kan fokusere på kjernevirksomhet og vinne flere oppdrag.

/ 7. januar 2021

Relaterte artikler

18. februar 2021

14. oktober 2020

Hvorfor sette bort tjenesten?

Det å sette bort deler av virksomheten til andre er et strategisk valg som bør tas av ledelsen i en bedrift. Grunnene til at man ønsker å sette bort deler av virksomheten kan være mange, men det typiske er gjerne at man vil fokusere på kjernevirksomhet, behov for annen/mer kompetanse og/eller et ønske om å spare kostnader.

I noen tilfeller innebærer outsourcing at man inngår en langsiktig partnerskapsavtale med et selskap, med mål om at man i samarbeid utvikler og forbedrer prosesser og produkter. Med dette i tankene må man huske på at outsourcing både har fordeler og ulemper som må vurderes. Typisk kan dette være:

Fordeler:

  • Tilgang til ressurser og kompetanse
  • Fokus på egen kjernevirksomhet
  • Lavere produksjonskostnad
  • Tilgang til nye markedet / vekst
  • Forbedret tjenestekvalitet
  • Fleksibel leveranse

Ulemper:

  • Ukjent servicekvalitet
  • Mister kontroll
  • Språkproblemer
  • Manglende kompetanse om bedriften
  • Juridisk risiko

Så hvorfor velger mange å tjenesteutsette smarthus til INTIN?

Akkurat det er det mange grunner til, men de som oftest går igjen er ønske om å fokusere på kjernevirksomheten, raskere leveranse, benytte en ekspert og fleksibilitet. Både fleksibilitet i det at de kan bruke samtlige montører til å utføre arbeide ute i boligen, men også det at det ikke er noen kostnader knyttet til dette før kjøpet bekreftet av kunde. Det å kunne effektivisere driften og likevel ha tilgang til nøkkelkompetanse på smarthusprodukt, kompetanse om nye produkt og kompatibilitet, elbillading og markedsføring knyttet til smarthusleveranser gir våre samarbeidspartnere et fortrinn i dagens konkurransemarked.

Noe for deg?

Dersom du lurer på om dette kan være noe for deg, så tar vi gjerne en uforpliktende prat og gir deg innsikt i hva vi gjør og hvordan vi arbeider. Vårt ønske er å være din samarbeidspartner på smarthus, slik at du kan fokusere på kjernevirksomhet og vinne flere oppdrag.

/ 7. januar 2021

Relaterte artikler

18. februar 2021

14. oktober 2020